In de stad - Reisverslag uit Riga, Letland van Peter Rommens - WaarBenJij.nu In de stad - Reisverslag uit Riga, Letland van Peter Rommens - WaarBenJij.nu

In de stad

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 Mei 2017 | Letland, Riga

Vandaag vliegt Eric terug naar Nederland. In de ochtend neem ik me voor om bonnetjes op te ruimen en andere dingen te regelen. Verder dan mijn jarige vader bellen kom ik niet. Na zijn wandeling van 2 uur door de 19e-eeuwse stadsuitbreiding treft Eric mij slapend op de hotelkamer aan. In stijl nemen nog een lunch buiten de deur: een Letse 2 gangen maaltijd voor €3,70 plus een toetje ad €1,00 en een glas wijn van €5,50. De aanbieding om later die dag daar met 10% korting te komen dineren slaan we af. We hadden het gevoel dat het bedienende meisje ons probeerde te beheksen.

In de middag wil ik nog wel een paar cadeautjes kopen. Anderhalf uur lopen en zoeken heeft weinig succes. Uiteindelijk slaag ik voor een cadeau in het winkeltje direct naast onze hotelingang. Bij het postkantoor vind ik daarna een reliefkaart van Letland. Gek dat een plat land zo'n ding heeft terwijl ik al jaren op zoek ben naar een reliefkaart van Europa of een land met echte bergen. Net op tijd; of eigenlijk een half uur te laat, tref ik Ieva in haar buurtje. Ik had haar vorig jaar in Riga ontmoet en het was leuk om weer te kletsen, eten en drinken. Zoals een echte architect(e) betaamt had ze net een paar nachten doorgehaald om een deadline te halen. Dus niet al te laat fiets ik terug over de brug naar het centrum. Blij dat ik nog een nacht in het hotel slaap en kan genieten van een ochtenddouche en het ontbijtbuffet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Sinds een paar jaar heb ik een rode Volkswagen T3 ingericht als kampeerbusje. Behalve als auto is ie natuurlijk heel geschikt om nieuwe en oude, mooie en gruwelijke, rustige en muzikale plekken te bezoeken. Soms is het de moeite waard om daar een reisverslag van te maken. Die vind je dus hier.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 32687

Voorgaande reizen:

17 April 2017 - 06 Mei 2017

Baltika kust 2017

23 April 2016 - 17 Mei 2016

Baltische staten meivakantie 2016

03 September 2014 - 28 September 2014

Baltische Staten 2014

Landen bezocht: