Läti, Eesti ofwel, Letland uit en Estland in - Reisverslag uit Pärnu, Estland van Peter Rommens - WaarBenJij.nu Läti, Eesti ofwel, Letland uit en Estland in - Reisverslag uit Pärnu, Estland van Peter Rommens - WaarBenJij.nu

Läti, Eesti ofwel, Letland uit en Estland in

Blijf op de hoogte en volg Peter

16 September 2014 | Estland, Pärnu

Op dinsdag is de bus weer gemaakt. De kabel van het gaspedaal voorin naar de motor achterin moest uit Riga komen. De garage heeft net zo veel – dus geen – ervaring met buitenlandse klanten en met een verzekering. Het gaat allemaal heel vriendelijk. In de ochtend nog wel een Tarzan parcours gedaan en daarbij in etappes 1,3 km getokkeld. Leuk hoor, alleen ergens mijn horloge verloren. Later mocht mijn fiets mee met de kabelbaan naar boven dus dat scheelde een stukje zwaar trappen.

De weg vanuit Sigulda richting de kust van de Golf van Riga is al snel een onverharde weg en dus veel stof. Moet wat langer over de officiële N-weg rijden vanwege een omleiding. Uiteindelijk wel de weg langs de kust. Heel mooi zo door het bos met doorkijkjes naar het water. Op de grens kun je nu koffie drinken in de voormalige grenspost. Nog steeds handig dat je hier met euro's kunt betalen maar van de taal maak je echt helemaal niks. Koffie is kohv, dus dat lukt nog wel.

In het donker rij ik Parnu en vind de stadscamping aan het water. Op een of andere manier is de sfeer heel anders, het voelt meer West-Europa. Estland is rijker, of is dat typisch van deze badplaats. Zal het gaan beleven. Het bier is in ieder geval goed.

Peter

Sinds een paar jaar heb ik een rode Volkswagen T3 ingericht als kampeerbusje. Behalve als auto is ie natuurlijk heel geschikt om nieuwe en oude, mooie en gruwelijke, rustige en muzikale plekken te bezoeken. Soms is het de moeite waard om daar een reisverslag van te maken. Die vind je dus hier.

Actief sinds 17 Aug. 2014