One night in Riga - Reisverslag uit Riga, Letland van Peter Rommens - WaarBenJij.nu One night in Riga - Reisverslag uit Riga, Letland van Peter Rommens - WaarBenJij.nu

One night in Riga

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 April 2016 | Letland, Riga

Vanochtend werden we wakker bij het informatiecentrum van Kemeri natuurpark terwijl het regende. Ons voornemen om vroeg op te staan was snel verdwenen. Na een improvisatieontbijt konden we vanuit het bussie direct opnieuw een plankenwandeling maken door het moeras en door het bos. De handschoenen die ik gisteren gekocht heb komen heel goed van pas; helaas gaat met het afbijten van het labeltje ook een stukje ondervoortand er af. Daarna op naar Riga, naar de stadscamping. Van de vier campings of camperplekken die Google geeft blijkt ook nu weer alleen de City Kempings te bestaan of open te zijn. Hoewel camping: er is parkeerruimte, stroom, een hokje met 24 uur bewaking en verder …. niks.

Gelukkig is het maar 10 minuten fietsen en over de brug naar de oude stad. Met een dochter van 14 is Riga meer winkelen dan oude gebouwen bekijken. De smoes was het kopen van een badpak om daarmee morgen te kunnen zwemmen en douchen in het sportcentrum vlak bij de City Kempings. Verder gaan we op zoek naar een een nieuwe gasfles of een plek om de oude te laten hervullen. Zowel de tourist information als de jongens bij twee outdoorwinkels zijn heel vriendelijk en verwijzen ons door en weer verder. Morgen mogen we op zoek naar een tankstation ergens op het industrieterrein. Zo komen we nog eens ergens. Vandaag eten we in de stad; 's avond bij Pelmeni XL. Pelmini is een soort Russische ravioli, dus zonder tomatensaus. Je kiest zelf het soort pelmeni en wat van de diverse huzaren-, aardappel- of andere vette salade aan het buffet waarna wordt afgerekend op basis van gewicht. De ambiance is geweldig: Sovjet-achtig met interieur dat zich laat omschrijven als “Flinstones meets Gaudi” en een publiek van eenzame mannen, hipsters en backpackers. Tot die laatste rekenen wij ons maar.

Peter

Sinds een paar jaar heb ik een rode Volkswagen T3 ingericht als kampeerbusje. Behalve als auto is ie natuurlijk heel geschikt om nieuwe en oude, mooie en gruwelijke, rustige en muzikale plekken te bezoeken. Soms is het de moeite waard om daar een reisverslag van te maken. Die vind je dus hier.

Actief sinds 17 Aug. 2014