Onderweg naar wie je bent - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Peter Rommens - WaarBenJij.nu Onderweg naar wie je bent - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Peter Rommens - WaarBenJij.nu

Onderweg naar wie je bent

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 September 2014 | Duitsland, Kiel

Langelo blijkt wat van de kortste route huis-Kiel af te liggen. Blijkbaar is mijn topografie niet meer zo goed of liggen de wegen wat onlogisch. Ach, ook zonder routeplanner en dito batterijfrustraties is de weg prima te vinden. Iets na Oldenburg pik ik 3 lifters op. De ene Fries is wat vaag. Zijn stelling over het David beeld van Michelangelo is wel interessant. Zijn geleuter over het noorderlicht en een mongoloïde satanistische klant die praatte als een Roemeniër geven de indruk dat ie af en toe wat te veel rookt. Als hij bij Hamburg uitstapt twijfelt ie nog steeds of ie een miljonair gaat zoeken om samen rijk te worden met zijn website of naar de bruiloft van zijn nicht gaat in Bucaresti. Op een dieet van Pringles en dropjes, zonder ID kaart of geld komt ie vast ver. De achtergelaten fles water gaat in Kiel maar in een afvalbak. Je weet maar nooit of ik nog gevoelige hasjhonden ga tegenkomen.

De twee Duitse jongens rijden mee tot Kiel. In hun laatste week schoolvakantie gaan ze op verjaardagsbezoek bij een tante. Daarna willen ze waarschijnlijk nog naar Kopenhagen. Geen van beiden heeft nog een echt idee voor een studierichting. Het wordt dus waarschijnlijk een tussenjaar, hoewel je in Duitsland nog eeuwig student kunt zijn. Heel verstandig denk ik ook; zij zien de herkenning niet.

Op de boot de Regina Seaways is het nog saai. Veel gemoedelijke gesprekken om me heen in allerlei talen die ik allemaal direct kan thuisbrengen. Het eten is in ieder geval oké en de halve liters prima betaalbaar. Vanwege laat boeken heb ik nu een 4-persoonshut (kajuti) met een raam (sorry, patrijspoort) die ik deel met een andere man. Tijd te over om te gaan lezen en schrijven. Er is namelijk geen Wifi aan boord.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Sinds een paar jaar heb ik een rode Volkswagen T3 ingericht als kampeerbusje. Behalve als auto is ie natuurlijk heel geschikt om nieuwe en oude, mooie en gruwelijke, rustige en muzikale plekken te bezoeken. Soms is het de moeite waard om daar een reisverslag van te maken. Die vind je dus hier.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 32728

Voorgaande reizen:

17 April 2017 - 06 Mei 2017

Baltika kust 2017

23 April 2016 - 17 Mei 2016

Baltische staten meivakantie 2016

03 September 2014 - 28 September 2014

Baltische Staten 2014

Landen bezocht: