Saaie dag, of terug naar het saaie Nieuwerkerk - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Peter Rommens - WaarBenJij.nu Saaie dag, of terug naar het saaie Nieuwerkerk - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Peter Rommens - WaarBenJij.nu

Saaie dag, of terug naar het saaie Nieuwerkerk

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 April 2017 | Nederland, Nieuwerkerk a/d IJssel

Vannacht en vanochtend had ik mooie dromen. Bij het wakker worden geen specifieke herinneringen, wel goed gevoel en blij met mijn leven. Of was ik heel moe en heb ik echt iets tegen regen. In ieder geval had ik pas rond 11:00 de moed om op te staan. Het werd tijd om bij de garage en met de alarmcentrale een plan te maken. Hoewel het busje midden op de parkeerplaats bij de garage stond met de gordijnen dicht liet niemand van de garage merken dat ze me gezien hadden. Netjes werd er naar mijn papieren, het waarschijnlijke mankement gekeken en alles daarna besproken met de Werkplatzkoordinator. Aangezien de motor niet origineel is dus onduidelijk is welk type vervangende waterpomp er in moet vergt het veel werk. Het is vakantie in Duitsland en dus heel druk: dat gaat deze week niet lukken ! Dezelfde drukte is bij mijn eigen garage Bochanen in Nederland dus dat is ook geen oplossing.

Waarschijnlijk puzzelt ook de Alarmcentrale: vervangende bus, andere garage of voorlopig terugreizen. Het is een lange middag. Uiteindelijk blijk de garage ook geen tijd te hebben om uit te vinden welk type waterpomp er nodig is. Met een camperverzekering heb ik wel recht op vervangend vervoer, maar vanwege het stukje Rusland in mijn reis werken Duitse verhuurders niet mee. Om 19:00 deelt de Alarmcentrale me dat mee; om 19:22 haal ik de laatste Intercity vanuit Bad Oeynhausen om nog terug in Nieuwerkerk te komen. De Duitse conductrice en de Nederlandse treinmanager en conducteur zijn heel begripvol over het feit dat ik geen kaartje heb en lossen het op. Eerlijkheid en het plaatje van mijn bussie op mijn trui hadden vast effect. Bovendien weet ik nu ook dat er extra zuilen staan op de perrons van stations waar internationale treinen stoppen.

Na een lange saaie dag, plotselinge treinreis kom ik prettig weer in Nieuwerkerk aan en iets na middernacht lig ik weer in mijn bed thuis. Het kan verkeren.

• 24 April 2017 - 16:50

Berry Heijster:

Peter,

Wat een ongelofelijke pech en ik kan mij je frustratie helemaal voorstellen.
    Met zo'n mooie reis in het vooruitzicht.
    Sterkte ermee en niet bij de pakken gaan neerzitten.

Spreken elkaar binnenkort wel weer

Berry

• 24 April 2017 - 22:20

Oerbus Landsmeer:

Mercedes man, zijt gij nu?

• 26 April 2017 - 12:26

Jan Geelhoed:

Hallo Peter,
    oost - west - thuis - best.