5 en 20 jaar later - Reisverslag uit Võru vald, Estland van Peter Rommens - WaarBenJij.nu 5 en 20 jaar later - Reisverslag uit Võru vald, Estland van Peter Rommens - WaarBenJij.nu

5 en 20 jaar later

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 September 2014 | Estland, Võru vald

Voor de komende dagen is regen voorspeld. Een goede reden om op zoek te gaan naar een sauna. In Võru zit hotel Kubija en bovendien is er in Võru meer te zien (maar geen enkel stoplicht). Pas laat vertrek ik uit Tartu: op het laatst zie ik nog een bierwinkel in een kelder. De weg van Tartu naar Võru is vermoeiender rijden dan tot nu toe. Het is heel donker, veel bochten en waarschuwingen voor overstekend wild. Dat is wel serieus hier. Bij aankomst blijkt de sauna, het restaurant en de bar al dicht.

Wat irriteer ik me toch altijd aan arrangementen en speciale aanbiedingen. Kan me niet voorstellen dat het is om de keuze eenvoudiger te maken. Bij het Holiday arrangement is er 10% korting in het restaurant, de aanbieding Herfst is met maaltijden alleen zonder massage. Als je dan ook nog een spontaan binnenkomt zijn sommige behandelingen alleen in de middag en de check-out is om 12 uur. Afijn; uiteindelijk blijk ik eerste nacht het Sauna arrangement te hebben en tweede te slapen volgens de Vakantiedag aanbieding. In ieder geval is het heerlijk rustig in de sauna en ook geen anderen in de dompelbaden .

De plattegrond van Võru komt me erg bekend voor. Op zich is het gewoon een raster. De hoofdstraten zijn eenrichtingsverkeer; daarmee zijn geen stoplichten nodig. Er is een monument voor de veerboot Estonia die op 28 september 1994 op weg van Tallinn naar Stockholm verging. Toen begon het te dagen. Op mijn computer stonden de foto's: oktober 2009 was ik hier bij de gemeente Vastseliina. We sliepen toen ook in hotel Kubija en hadden daar de presentaties. De sauna en spa waren er toen nog niet en was het een sporthotel. Heel grappig. Hoewel ik heel veel kon genieten van internationale projecten zijn een massage en voetbad ook heel fijn.

Tags: SESAC

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Sinds een paar jaar heb ik een rode Volkswagen T3 ingericht als kampeerbusje. Behalve als auto is ie natuurlijk heel geschikt om nieuwe en oude, mooie en gruwelijke, rustige en muzikale plekken te bezoeken. Soms is het de moeite waard om daar een reisverslag van te maken. Die vind je dus hier.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 32716

Voorgaande reizen:

17 April 2017 - 06 Mei 2017

Baltika kust 2017

23 April 2016 - 17 Mei 2016

Baltische staten meivakantie 2016

03 September 2014 - 28 September 2014

Baltische Staten 2014

Landen bezocht: