Onderweg met n ouwe bus - Reisverslag uit Bad Oeynhausen, Duitsland van Peter Rommens - WaarBenJij.nu Onderweg met n ouwe bus - Reisverslag uit Bad Oeynhausen, Duitsland van Peter Rommens - WaarBenJij.nu

Onderweg met n ouwe bus

Blijf op de hoogte en volg Peter

17 April 2017 | Duitsland, Bad Oeynhausen

Net voor het middaguur reed ik vandaag weg uit Nieuwerkerk. Zonder echt dubbel controleren vertrok ik: vertrouwen en ervaring. De afgelopen weken is de binnenbekleding vervangen, heb ik geprobeerd het keukenraampje te repareren en een een mooi stel nieuwe wielen laten monteren. Nieuw; eigenlijk mooie originele wielen met chromen VW deksels. Ziet er tof uit.
In Nederland is het een druk Paasweekend en in Duitsland niet vele anders met een paar flinke wegwerkzaamheden. Weer zo'n 1e dag alleen op stap is altijd wel, laat ik het zo zeggen, bijzonder. Zou ik Berlijn vandaag halen ? Vlak na Osnabrück, op weg naar naar Hannover geeft de kachel geen warmte en licht plots het lampje van de koelvloeistof op. Snel een parkeerplaats op en daar zie ik dat er zowel olie als koelvloeistof onderuit loopt. De koelvloeistof kookt en rookt. Met een omgebogen wiel van de waterpomp en een gerafelde distributieriem is het maar goed dat ik niet doorgereden ben. Dan was de motor zeker in de soep gedraaid; nu misschien nog niet.

Ondanks de belofte van HollandsNieuwe kan ik niet bellen vanuit Duitsland. De ONE-SIM card met mijn Estse telefoonnummer redt me en al snel sleept ADAC sleepwagen me naar een Volkswagengarage. Heel geruststellend; een kalme Duitse jongeman en een kengetal van Nieuwerkerk.

Vannacht slaap ik heel lang op de parkeerplaats van de degelijke VW-garage Glinicke. Ben eigenlijk wel blij te kunnen slapen en dit te schrijven. Het was een bijzondere dag (nee, ik schrijf niet alles hier) en ik wil graag te ruste. Natuurlijk niet voordat er Berliner Wurst, Pommes is gegeten met een bier bij Hans Wurst. Het is mooi zo.

  • 18 April 2017 - 22:44

    Marja En Jan:

    Hoi Peter,
    In ieder geval weten ze in Duitsland wel raad met je fou-wee (duitse uitspraak voor vw) busje. Beter in D. deze pech dan bij de Russen. Duitse worst schijnt ook ok te zijn, maar wij hebben er geen ervaring mee, zoals je begrijpt. We hopen dat het allemaal snel gerepareerd is, en je weer op pad kunt gaan.

  • 19 April 2017 - 14:49

    Annetta:

    Oh oh oh......... sterkte ermee.
    Groetjes van mij en de meiden.

  • 19 April 2017 - 21:29

    Petra:

    Als je nog langer daar vastzit, ik heb familieleden wonen daar in de omgeving en ik weet dat mijn neef Patrick en zijn vrouw zeer gastvrij zijn.
    Hoop dat het bussie snel weer up and running is.
    Liefs en knuffel,
    Petra

  • 20 April 2017 - 16:57

    Oerbus Landsmeer:

    it's all in the game. VW vergeef ik het - die Hollandsenieuwe moet je bij de strot pakken en helemaal kapot slopen, stelletje onbetrouwbare typhushonden!
    Nou effe geduld en straks weer de klassieker zingend op weg: ADAC ole ole ole AD-AC AD-AC ADAC ole ole ole

  • 20 April 2017 - 17:00

    Oerbus Landsmeer:

    ik zit nog effe de 3 foto s te bekijken - maar die trekhaakdop is wel uber gay. Zou me niet verbazen als de roze fiat 500's je achtervolgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Sinds een paar jaar heb ik een rode Volkswagen T3 ingericht als kampeerbusje. Behalve als auto is ie natuurlijk heel geschikt om nieuwe en oude, mooie en gruwelijke, rustige en muzikale plekken te bezoeken. Soms is het de moeite waard om daar een reisverslag van te maken. Die vind je dus hier.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 32724

Voorgaande reizen:

17 April 2017 - 06 Mei 2017

Baltika kust 2017

23 April 2016 - 17 Mei 2016

Baltische staten meivakantie 2016

03 September 2014 - 28 September 2014

Baltische Staten 2014

Landen bezocht: