Andere bus - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter Rommens - WaarBenJij.nu Andere bus - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Peter Rommens - WaarBenJij.nu

Andere bus

Blijf op de hoogte en volg Peter

20 April 2017 | Nederland, Amersfoort

de komende weken rij ik in Mercedes Vito kampeerbus. Uiteindelijk bleek gisteren dan mijn bus de komende week echt niet gerepareerd kan worden. Verhuurders van vervangend vervoer in Duitsland en Nederland blijken niet te willen dat je naar Rusland gaat. Ook bij reisverzekeraars reikt aardrijkskundige kennis zo ver dat Rusland niet tot Europa hoort. Hoewel na lang doorschakelen men toch weet dat het tot aan de Oeral wel Europa is. In ieder geval hanteert coolcampers.nl de voorwaarde niet.

Toch ben ik verdrietig; ben blijkbaar gehecht aan mijn eigen busje. Zeker omdat ik de laatste weken er van alles aan gedaan heb en laten doen. De binnenbekleding vervangen, mooie nieuwe wielen en banden, motor laten controleren en een dikke rubberen mat in de cabine zodat het stiller is. En nu dus op stap in een onpersoonlijke naar mijn idee onhandige en eigenlijk spuuglelijke kampeerbus. De hele donderdagochtend stel ik uit om weg te gaan. Allerlei smoesjes zoals updates, post, achterstallige e-mail in plaats van de trein nemen.

Na het ophalen van de Vito in Amersfoort rij ik weer naar Bad Oeynhausen. daar wissel ik zo veel mogelijk spullen tussen mijn en de vervangende bus. Dus handige pannen, bestek en mijn fiets, boeken en kleren. Hoewel het al halverwege de avond is rij ik nog anderhalf uur verder. Slaap in de bus op een Raststette. Blijkbaar gaat er een knop om want ik slaap heerlijk en lang met mooie dromen.

  • 26 April 2017 - 00:13

    Ferdinand Porsche:

    Zitten volgens mij 4 dagen tijdsverschil tussen de verslagen. Waar zijt gij heden? Ik heb gisteren via via een Mercedes besteld in Kaliningrad dus kijk uit. Bizarre tocht me dunkt

  • 28 April 2017 - 11:10

    Berry Heijster:

    Hoi Peter,

    Laatste info is die " mooie" Mercedes bus. Maar dat is van 20 april.
    Waar zit je nu? En verloopt de reis inmiddels wat gesmeerder.

    groet,

    Berry

  • 02 Mei 2017 - 18:23

    Jan En Marja:

    Hoi, we zijn benieuwd waar je nu zit.
    Volgens mij (Jan) is en blijft een auto een bodemloze put.
    Maar ja, auto's zijn wel erg handig.

    groetjes, Jan en Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Sinds een paar jaar heb ik een rode Volkswagen T3 ingericht als kampeerbusje. Behalve als auto is ie natuurlijk heel geschikt om nieuwe en oude, mooie en gruwelijke, rustige en muzikale plekken te bezoeken. Soms is het de moeite waard om daar een reisverslag van te maken. Die vind je dus hier.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 33301

Voorgaande reizen:

25 Juni 2024 - 10 Juli 2024

Cornelia ophalen

17 April 2017 - 06 Mei 2017

Baltika kust 2017

23 April 2016 - 17 Mei 2016

Baltische staten meivakantie 2016

03 September 2014 - 28 September 2014

Baltische Staten 2014

Landen bezocht: